دسته بندي | روانشناسي و روانپزشكي |
بازديد ها | 1 |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 88 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 17 |


روند كلي انتقال كودكان ناتوان در يادگيري به كلاسهاي معمولي
روند كلي آن است كه دانش آموزان ناتوان در يادگيري ، در كلاسهاي عادي ، در كنار دانش آموزان معمولي به تحصيل بپردازند . در بسياري از مدارس ، چنين روندي كاملاً عادي است . دانش آموزان با توانهاي متفاوت ذهني ، رفتاري ، فراگيري و بدني يا كمبود توجه در كنار همسالان خود كه هيچ گونه مشكل ناتواني ندارند ، به تحصيل مشغول هستند .[1]
به همين طريق اكثر دانش آموزاني كه در يادگيري ناتوان هستند ، در كلاسهاي عادي تحت آموزش قرار مي گيرند و در عين حال از خدمات پشتيباني استفاده مي كنند . استفاده از مفهوم « محيطي كه كمترين ميزان محدودكنندگي را دارد » در ارائه مناسب ترين سطح آموزشي براي تمام دانش آموزاني كه نيازهاي خاص دارند ، از اهميت زيادي برخوردار است . در اين بخش از كتاب ، نكات اصلي در هدايت كردن دانش آموزاني كه در يادگيري ناتوان هستند ، به سوي اين روند كلي بررسي مي شود .