دانلود تحقيق مديريت استراتژيك

۶ بازديد
مديريت استراتژيك
دسته بندي جزوه
بازديد ها 1
فرمت فايل doc
حجم فايل 20 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 6
دانلود تحقيق مديريت استراتژيك

فروشنده فايل

كد كاربري 1079
كاربر

مديريت استراتژيك

در دنياي كنوني با توجه به نوسانات و تغييرات زياد عوامل موثر بر جو سازمان اتخاذ تصميم‌ها و سياست‌ها نياز به تحليل توأم عوامل محيط خارجي و محيط داخلي دارد. برنامه ريزي استراتژيك و يا در سطحي وسيع‌تر، مديريت استراتژيك روشي است كه تصميم گيري در سازمان را با كمك تجزيه و تحليل عوامل فوق و متعادل بين اين محيط‌ها امكان پذير مي‌سازد.

مديريت استراتژيك در واقع عبارتست از: مجموعه مطالعات و تصميم‌هايي كه به طرح و اجراي استراتژي‌هاي متناسب با شرايط بيروني و داخلي سازمان منتهي شده و در نهايت دستيابي به اهداف سازمان را امكان پذير مي‌سازد «با اين توضيح كه حتي اهداف سازمان در چارچوب چنين مديريتي، زاييده مطالعه و سنجش عوامل تأثيرگذار مي‌باشد»

براي آنكه اصطلاحات بكار برده شده واضح‌تر شده و درك عميق‌تري از موضوع به ما بدهد ابتدا به تعريف تعدادي از اين اصطلاحات مي‌پردازيم:

1) مديريت استراتژيك: جرياني از تصميمات و فعاليت‌هايي است كه منجر به انتخاب استراتژي يا استراتژي‌هاي موثر گرديده و شركت را در راه رسيدن به اهدافشان ياري مي‌نمايد همچنين استراتژيست‌ها بدينوسيله اهداف را تعيين نكرده و تصميمات استراتژيك اتخاذ مي‌نمايند.

2) تصميمات استراتژيك: وسيله‌اي براي رسيدن به نتايج مورد انتظار بوده و در بر گيرنده حيطه فعاليت‌هاي بازرگاني، بازارهاي محصول و خدمات، وظايف اجرايي و خط مشي‌هاي سازمان مي‌باشد.

3) خطي مشي‌ها: راهنماي عمل بوده و نشان مي‌دهند كه تخصيص منابع و واگذاري وظايف و مسئوليت‌ها به چه نحو بايستي صورت گيرد تا مديران بخش‌ها استراتژي هاي تعيين شده را به طور مناسب اجرا نمايند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.