دسته بندي | روانشناسي و روانپزشكي |
بازديد ها | 1 |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 51 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 22 |


مقدمه
از دنياي بچه هاي ديروز تا عصر متنوع و پوياي امروز زماني گذشته است و بازي هاي نيز همانند جنبه هاي ديگر زندگي ، دچار تغييرات و تحولات خاصي شده اند.
بازيهاي ديروز : بازي با پر طاووس و گذاشتن آن در لابه لاي صفحات كتابها، خاك بازي و تيله بازي ديگر قديمي شده اند امروز بچه هاي خانواده هاي مرفه با كامپيوتر ، كمودور، آتاري بازي مي كنند گرچه شيوه ها و اسباب هاي بازي تغيير يافته اند. بازي همچنان ضرورت دوران كودكي است به قولي كودك بدون دوران بازي، كودك بدون دوران زندگي است .
مفاهيمي كه در بازي كودكان نهفته است بسيار فراتر از مفهوم واژه هايي چون تفريح و سرگرمي اند. بازي ممكن است آموزش دهنده مفاهيم اساسي به كودك باشد بازي ممكن است كودك را از خود محوري برهاند. زندگي اجتماعي را به او بياموزد و مفري براي فراموشي شكست ها و ناكامي هاي روزانه باشد از اين رو است كه امروزه از بازي همچون روشي درماني استفاده مي كنند . از طريق بازي كودكان مضطرب ، پرخاشگر، خجالتي، عاطفي، بيش فعال، افسرده و …. را مي شناسند و سلامت بهداشت رواني و جسمي را براي آنان تدارك مي بينند.
بازي هايي مانند آب بازي، خاك بازي، الك دولك، يه قل دو قل، لي لي بازي، خاله بازي، و …. بازي ها و ورزش هايي مانند اسكي بازي، بندبازي، طناب بازي، فوتبال بازي، و هم چنين بازي با حيوانات